FAG
Improvisation: Udfra basale dramaøvelser og improvisationer trænes scenisk nærvær, spontanitet, samarbejde, kropssprog og statusspil. Inspiration: Keith Johnstone og Dario Fo.
Shakespeare: Arbejde med monologer og dialoger af ”verdens største dramatiker” - med særlig vægt på gestikkens stringens og stemmens brug som nøglerne til at spille Shakespeare. Derudover trænes tekstforståelse og versemål samt undervises i Shakespeares tid og teater. Inspiration: Bl.a Nadine George.
Det kreative samspil: Arbejde med udvalgte scener fra klassiske og moderne skuespil af bl.a. Tjekhov, Strindberg, Sheppard og Mamet. Udfra den præmis at teater handler om relationer, rettes fokus mod samspillet mellem karaktererne fremfor isolerede egne følelser. Inspiration: Earle Gister og Sanford Meisner
Dramatisk sangfortolkning: Enhver sang rummer en fortælling. At foredrage en sang kræver derfor det samme arbejde som at spille en dramatisk tekst. Herudfra trænes tekstfortolkning, scenisk fokus, frasering og sammenhæng mellem melodiske forløb og følelsesmæssige højdepunkter. Der arbejdes ikke med decideret sangteknik. Inspiration: David Brunetti
Teaterhistorie på gulvet: En gennemgang af de væsentligste perioder i teaterhistorien fra antikken til nutiden. Oplæggene kombineres med spil på gulvet, hvor eleverne prøver kræfter med de forskellige perioders særlige teknik, form og indhold.