Jacque Lauritsen
pressen skrev

 

Restaurant Europa, Teater Får302, 2022

Fængslende monolog spillet imponerende præcist og ubehageligt med subtile nuancer.   Information  

Lauritsen spiller med stor indlevelse og stærkt nærvær med publikum. Det er dragende, sanseligt og opløftende imponerende. Weekendavisen

 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Jacque Lauritsen formår elegant at forvandle dette samtidsdrama over en verden i forfald til et vanvittigt morsomt kammerspil. Sceneblog.dk 

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Perfekt underspillet farceløb mod undergang og forfald; foruroligende og fabelagtigt fabulerende...Jacque Lauritsen skaber legende let en både rørende, underholdende og ildevarslende præstation.   Iscene.dk 

  

Emanuels historie, Teater TT 2022

Instruktøren Jacque Lauritsen har en erfaring vi tydeligt mærker i denne rørende og underholdende fortælling, der formidles skarpt i et velovervejet arrangement uden overflødige krumspring og balancerer rutineret mellem mørke og lyse stemninger.  Teateravisen

 

Dig og mig ved daggry (online "corona-version"), Teater Nordkraft 2020

Jacque Lauritsen spiller yderst imponerende to meget forskellige knudemænd, som hverken er til at stå for eller ryste sig fri af.    Teateravisen

Kong Lear, Teater Nordkraft 2019

Jacque Lauritsen er udtryksfuld og overbevisende som Kong Lear.
Information 

Som publikum forstår man Kong Lear og føler med ham. Jacque Lauritsen formår at bringe kompleksitet, liv og nuancer ind i sin karakter.
Ungt Teaterblod 

Som Lear lykkes det for Lauritsen at forme den kurve, der via forblindelse og galskab når til en gribende indsigt i forsoningen med Cordelia. Her løftede forestillingen sig til ægte anfægtende teaterkunst.
Nordjyske Stifttidende


Dig og mig ved daggry, Teater Nordkraft 2018

Jacque Lauritsen spiller virkningsfuldt begge de to fædre. Det er godt karakterskuespil.
Gregersdh.dk 

Jacque Lauritsen dribler legende let rundt i karakterer og følelsesskift
Morten Hede


Faldet, Teater Får302 2015

Suverænt! Historien borer sig ind i tilskueren med de skarpeste pile.
Information 

Indfølt og intens monolog, Det er i den grad tidsrelevant teater.
Weekendavisen 

Mesterlig monolog og flot scenekunst!
Kristeligt Dagblad * * * * 

Glimrende dramatiseret og spillet af Jacque Lauritsen. Vi lytter!
Gregersdh.dk * * * * * 

Serveres med elegance og humor der slår benene væk under os.
CPH Culture * * * * * 

Charmerende og veloplagt. Det er modigt, det er stærkt, og det virker.
Magasinet KBH. * * * * *


De helvedes blomster - en Baudelaire cabarèt, Teatret ved Sorte Hest 2010

Fortættet og begavet cabarèt…en fornem præsentation af Baudelaire.
Jyllands-Posten 

Jacque Lauritsen behersker Teatret ved Sorte Hest…en vidunderlig sanger.

Information


Jacque synger Brel, København og Århus 2006-07

Brillant Brel! Jacque præsenterer Jacques med en uimodståelig nerve af nærvær.
Information 

Jacque Lauritsen er en entertainer i topklasse.
Nordjyske Stifttidende

Lauritsen holder med sin fantastiske gestik og formidable mimik sit publikum i en skruestik.
Århus Stifttidende


Himmel på højkant, Vendelbohus 2004

En anderledes teateraften, som instruktøren Jacque Lauritsen har formået at give sit personlige, rige og dybe præg.
Nordjyske Stifttidende


Caligula’s nat, Teatret ved Sorte Hest 2002

Storspil i titelrollen i en meget fin præstation af medforfatteren Jacque Lauritsen.
Børsen


Sten i lommen, Limfjordsteatret 2001

Uforglemmelige er de to skuespillere Jacque Lauritsen og Søren Frandsen. De omstiller sig på få sekunder fra det bralrende og storskrydende til det eftertænksomme og sentimentale.
Skive Folkeblad


Birds on The Wire – A Tribute to Leonard Cohen, VEGA 1999

Verdensklasse! Jacque Lauritsen ramte Leonard Cohen’s dybe toner, så selv de mest inkarnerede fans kunne lukke øjnene og tro, at det var mesteren selv, der stod på scenen.
Jyllands-Posten


Den øreløse sanger, Odsherred Teater 1997

…rasende godt teater; ikke mindst fordi JacqueLauritsen tegner en så flot og stærk figur som munken.
Jyllands-Posten 

Jacque Lauritsen tilfører forestillingen dramatisk intensitet som den varme og forstående autoritet.
Børneteateravisen


Heligtrekongersaften, Cumulus Teatret 1995

Jacque Lauritsen som den stolte og naragtige hushovmester Malvolio har fat i noget rigtig shakespearsk i sin storhed-står-for-fald rolle.
Ekstra Bladet 

Jacque Lauritsen spiller Shakespeare med sommerlystig lethed og får ikke så lidt ud af sin rolle som det sortklædte rær Malvolio.
Aktuelt


Hesteguden, Kaleidoskop 1995

Faderen spilles af Jacque Lauritsen med en flot nødtvungen selvudlevering.
Information