Slagmark - en israelsk soldats bekendelser, Teater FÅR302 2024
⭐⭐⭐⭐⭐
Rystende, intenst og tankevækkende debatteater…Både som dramatiker og skuespiller står Jacque Lauritsen knivskarpt. MortenBuckhøj.dk
⭐⭐⭐⭐⭐
En triumf for Jacque Lauritsen både som dramatiker og skuespiller…En af de mest væsentlige teateropsætninger lige nu. Cph.Culture
⭐⭐⭐⭐
Når Jacque Lauritsen lægger sine smukke rynker i de rette folder, forsvinder tid og rum. Scenebloggen.dk
Med Jacque Lauritsens klangfulde stemme og levende blik forstår vi, at dette er teater på liv og død. - Information
⭐⭐⭐⭐
En vigtig fortælling med direkte tale, alvorlig underholdning; en vigtig aktion imod umenneskelighed. - Frederiksborg Amtsavis
Besættelsens fanger, Teater FÅR302 2023 (instruktion)
Hjerteskærende og sansepirrende poetisk drama Information
❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ Fuld af kraft og båret af en mærkbar nødvendighed Politiken
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ Stærkt, intenst og grænseoverskridende teater Morten Buckhøj.dk
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ Intensivt teater man ikke sådan lige ryster af sig CPH Culture
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ Jacque Lauritsen har med omhu transformeret det dokumentariske stof om til en helstøbt forestilling. Kulturkupéen
Restaurant Europa, Teater Får302 2022
Fængslende monolog spillet imponerende præcist og ubehageligt med subtile nuancer. Information
Lauritsen spiller med stor indlevelse og stærkt nærvær med publikum. Det er dragende, sanseligt og opløftende imponerende. Weekendavisen
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Jacque Lauritsen formår elegant at forvandle dette samtidsdrama over en verden i forfald til et vanvittigt morsomt kammerspil. Sceneblog.dk
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Perfekt underspillet farceløb mod undergang og forfald; foruroligende og fabelagtigt fabulerende...Jacque Lauritsen skaber legende let en både rørende, underholdende og ildevarslende præstation. Iscene.dk
Emanuels historie, Teater TT 2022 (instruktion)
Instruktøren Jacque Lauritsen har en erfaring vi tydeligt mærker i denne rørende og underholdende fortælling, der formidles skarpt i et velovervejet arrangement uden overflødige krumspring og balancerer rutineret mellem mørke og lyse stemninger. Teateravisen
Dig og mig ved daggry (online "corona-version"), Teater Nordkraft 2020
Jacque Lauritsen spiller yderst imponerende to meget forskellige knudemænd, som hverken er til at stå for eller ryste sig fri af. Teateravisen
Kong Lear, Teater Nordkraft 2019
Jacque Lauritsen er udtryksfuld og overbevisende som Kong Lear.
Information
Som publikum forstår man Kong Lear og føler med ham. Jacque Lauritsen formår at bringe kompleksitet, liv og nuancer ind i sin karakter.
Ungt Teaterblod
Som Lear lykkes det for Lauritsen at forme den kurve, der via forblindelse og galskab når til en gribende indsigt i forsoningen med Cordelia. Her løftede forestillingen sig til ægte anfægtende teaterkunst.
Nordjyske Stifttidende
Dig og mig ved daggry, Teater Nordkraft 2018
Jacque Lauritsen spiller virkningsfuldt begge de to fædre. Det er godt karakterskuespil.
Gregersdh.dk
Jacque Lauritsen dribler legende let rundt i karakterer og følelsesskift
Morten Hede
Faldet, Teater Får302 2015
Suverænt! Historien borer sig ind i tilskueren med de skarpeste pile.
Information
Indfølt og intens monolog, Det er i den grad tidsrelevant teater.
Weekendavisen
Mesterlig monolog og flot scenekunst!
Kristeligt Dagblad * * * *
Glimrende dramatiseret og spillet af Jacque Lauritsen. Vi lytter!
Gregersdh.dk * * * * *
Serveres med elegance og humor der slår benene væk under os.
CPH Culture * * * * *
Charmerende og veloplagt. Det er modigt, det er stærkt, og det virker.
Magasinet KBH. * * * * *
De helvedes blomster - en Baudelaire cabarèt, Teatret ved Sorte Hest 2010
Fortættet og begavet cabarèt…en fornem præsentation af Baudelaire.
Jyllands-Posten
Jacque Lauritsen behersker Teatret ved Sorte Hest…en vidunderlig sanger.
Information
Jacque synger Brel, København og Århus 2006-07
Brillant Brel! Jacque præsenterer Jacques med en uimodståelig nerve af nærvær.
Information
Jacque Lauritsen er en entertainer i topklasse.
Nordjyske Stifttidende
Lauritsen holder med sin fantastiske gestik og formidable mimik sit publikum i en skruestik.
Århus Stifttidende
Himmel på højkant, Vendelbohus 2004 (instruktion)
En anderledes teateraften, som instruktøren Jacque Lauritsen har formået at give sit personlige, rige og dybe præg.
Nordjyske Stifttidende
Caligula’s nat, Teatret ved Sorte Hest 2002
Storspil i titelrollen i en meget fin præstation af medforfatteren Jacque Lauritsen.
Børsen
Sten i lommen, Limfjordsteatret 2001
Uforglemmelige er de to skuespillere Jacque Lauritsen og Søren Frandsen. De omstiller sig på få sekunder fra det bralrende og storskrydende til det eftertænksomme og sentimentale.
Skive Folkeblad
Birds on The Wire – A Tribute to Leonard Cohen, VEGA 1999
Verdensklasse! Jacque Lauritsen ramte Leonard Cohen’s dybe toner, så selv de mest inkarnerede fans kunne lukke øjnene og tro, at det var mesteren selv, der stod på scenen.
Jyllands-Posten
Den øreløse sanger, Odsherred Teater 1997
…rasende godt teater; ikke mindst fordi JacqueLauritsen tegner en så flot og stærk figur som munken.
Jyllands-Posten
Jacque Lauritsen tilfører forestillingen dramatisk intensitet som den varme og forstående autoritet.
Børneteateravisen
Heligtrekongersaften, Cumulus Teatret 1995
Jacque Lauritsen som den stolte og naragtige hushovmester Malvolio har fat i noget rigtig shakespearsk i sin storhed-står-for-fald rolle.
Ekstra Bladet
Jacque Lauritsen spiller Shakespeare med sommerlystig lethed og får ikke så lidt ud af sin rolle som det sortklædte rær Malvolio.
Aktuelt
Hesteguden, Kaleidoskop 1995
Faderen spilles af Jacque Lauritsen med en flot nødtvungen selvudlevering.
Information